لبه ء تاریکی


در گذشته  ،وقایع مختلفی مانند برخورد خرده سیارکها با زمین ، حیات را با خطر نابودی جدی مواجه کرده اند وخسارت های حاصل از چنین اتفاقهایی برای گایا(در یاداشت قبلی در باره گایا  ،مطالبی نوشتم.) بسیار زیاد خواهد بود.
شاید هدف گایا از انسان ، نجات خود انسان و سیاره اش از چنین  فاجعه هایی بود ه است.
در واقع انسان با استفاده از تکنولوژی ، می تواند از وقوع این فاجعه ها مطلع شده و مثلا با استفاده از اندوخته بمبهای هیدرژنی ، مثلا تصادم مستقیم یک شهاب سنگ بزرگ را به عبور از نزدیک تبدیل کند.بنابر این ارزش بالقوه نوعی چون  انسان برای گایا روشن است.
اما آیا انسان بر خلاف آنچه مورد نظر گایاست، عمل میکند؟از بخت بد گایا ما در حال حاضر بیشتر زیان میرسانیم تا نفع.آلودگی های هسته ای و از بین رفتن منابع مهم زیستی ،مانند جنگلها و آلودگی دریا ها همگی واقعا حیات را با خطر مواجه می کنند.ما موازنه طبیعی را برای راحتی کوتاه مدت خود بر هم زده ایم.
اما نگرانی این نیست که این موازنه طبیعی ممکن است چنان به هم بخورد که گایا نتواند به زندگی خود ادامه دهد .زیرا ،اگر انسان به سمتی پیش رود که برخلاف آهنگ طبیعی حوادث باشد ،بدون شک توسط گایا ،این مهره ناهمگون از طبیعت کنار گذاشته خواهد شد.این در واقع نهایت هشدار تمام کسانی است که در مورد محیط زیست زمین وآلودگی های هسته ای نگرانی عمیق دارند.اما یک امکان دیگر هم هست که زیاد خوشایند نیست:
شما چه فکر میکنید؟آیا این امکان هست که انسان ، زود تر ، قبل از آنکه گایا بتواند کاری کند ،زمین و حیات روی آن را نابود کند؟
 آیاما در لبه تاریکی هستیم؟
نظرات 4 + ارسال نظر
آرش شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:03 ق.ظ http://peyvand.blogsky.com

سلام . بر خلاف تصور عوام که فکر می کنند انسان کاملاْ در تصمیماتش مختار است باید گفت انسان صرفاْ در چارچوب قوانین این طبیعت ( که به نظرم هر کدام شکلی از خدا هستند) مختار است . ما نمی توانیم قوانین را نقض کنیم . حداکثر می توانیم از آنها به نفع خود استفاده کنیم . یگانه اختیار ما در شناخت است نه در کنترل و تغییر . شاد باشی محسن جان . ا.آفتاب

زهره یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:33 ب.ظ

در نهایت آنچه که از طرف آفریننده مقدر گردیده رخ میدهد.به همین دلیل او به انسان توانایی و اختیارات محدودی داده است.شما فکر می کنید آفریننده توانایی هایی به مخلوق خویش بدهد که باعث غافلگیری خودش شود؟

محسن یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:07 ب.ظ http://sangfarsh.blogsky.com

پاسخ :ممنون از نظر شما!این همان چیزیست که داریم به سمت آن می رویم.اگر یکی از منابع گاز سارین ارتش آمریکا به هر دلیلی در هوا منتشر شود برای کشتن ۵۰۰ برابر موجودات زنده فعلی کافیست.همینطور بمبهای هسته ای فعلی ۱۰۰۰ برابر از بمبی که در هیروشیما منفجر شد قدرتمندترند.غبار ناشی از این انفجار ها می تواند زمین را هزارن سال از تابش نور خورشید محروم سازد و حیات برای همیشه از بین برود.سایر کشور ها هم در این زمینه با هم مسابقه گذاشته اند و باید دعا کنیم گایا زود تر یک فکری بکند که در این صورت هم دستکم نوع متمدن انسان از بین خواهد رفت.

کاترین سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:52 ب.ظ

سلام
این افکار آدم رو می ترسونه.
موزیکی که انتخاب کردی قشنگه.
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد